kommentar sen igår...

Jag kom igenom hela programmet, HIGH FIVE på den :)
 
Olgis vart lite seg igår men jag är ändå nöjd... mitt mål var att just göra alla moment! Va kul att ha en Riktig domare med och vi fick även chans att sitta ned efteråt och ställa frågor... intressant att höra hur han tänker och vad han bedömer på!
Att jag liksom fick nerdrag på linförigheten för att jag vid "vänd helt om" gick i en båge istället för att vända helt om hade jag ingen koll på innan... Han gav också flera andra tips, jättekul att höra :)
 
Tänkte gå igenom moment för moment
 
Platsläggning - gick super, FÖRUTOM att hon inte la sig ner frånbörjan. fick ställa mig framför och lägga henne, därav en 6a.
Tandvisning . No probbs
Linförighet - 7a, kommentarna blev: Sitter snett, varierande position, vid sväng, extra kommando. jag behöver helt enkelt öva på att gå, det är en slutsats :) behöver träna starter, därför jag vid varierande position för hon hamnade liksom efter mig. Sitter snett, ja bara att fortsätta öva på!
Läggande - 0 p :( la sig inte helt enkelt. varför? Hon hängde inte med mig i starten från början, blev inge bra. Måste öva starter...
Inkallning - 10p, inga probbs
ställande - 6a, Kommentarer: framföring, extra kommando, många steg. Samm som på läggandet, hon hängde inte med mig från starten... Måste TRÄNA !!!
Apportering: 5a, fan, hon höll den juh.... MEN hon nosa på den från början... antagligen lite får lång tid ;)
Hopp över hinder - 8a, stod på rätt långt avständ. skall nog korta ner det lite för att safa lite till nästa gång. sprang med nosen i slutet på väg mot mig...
helhet - 8,5 - kommentar: plockar på hund. JA det gör jag, men det e ju för att ja e livrädd att hon skall skälla ut domaren haha, springa iväg och leka el likande men hon skötte sig exemplarsikt igår :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!