Gått tebax till träning på valpnivå

Men ack så viktigt och det ger resultat!

Nya är att Olga inte får tex gå ut genom dörren utan att stanna upp/sitta och kolla på mig och vänta på ett varsegod!

Hon har redan fattar grejen och är så söt varje gång!

Platsläggning med hakan i golvet har ja ju tränat länge vid matskålen, nu är det så intränat att hon nästan lägger sig ner självmant när ja tar fram maten... Nu jobbar vi inte på detaljen haken i marken utan att hon ska ligga minst 1 min innan hon får ett varsegod och får lov att äta.
Idag gömde jag dessutom matskålen så hon fick leta upp maten också!

Sista är enkla saker som godis på nosen/tassen och stilla tills hon får ett varsegod!

Efter att ha gjort detta nu i endast 2 dagar så är hon faktiskt mer uppmärksam!

I helgen åker hon iväg på spa. Jag har tagit det stora beslutet att lämna bort henne ett tag, hatar att göra det!!!
Men mamma och syster tar ju väl hand om henne, det vet jag juh!!!

Planen e att ja ska få tillbaka henne när bebis har kommit!
Hoppas det är snart, e så trött på att vara tjock nu.

Ikväll gick jag 3 km på 1 timma och en kvart! Förstår ni hur långsamt ja går!!!

Hörs snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!