Gårdagens träning

Hello helloo!
 
Det tråkigaste med lydnadsträning är att det går så långsamt fram.... det passar inte riktigt in i min snabba värld ;)
Jag är en sån tjej som får en uppgift sen tänker jag lite och på vilka sätt uppgiften kan lösas och väljer ALLTID det mest effektiva sättet.
Det gäller allt i mitt liv. matlagning, städning allt! Min fina kille kan bli tokig på mig...
 
Tebax till ämnet...
Förstår ni hur jobbigt jag tycker det är att backa i min träning då??
 
Igår på kursen så blev min glada inställning till lydnadsträning lite nertryckt...
Inte riktigt så mycket nertryckt som vid Fotgåendekursen med enbart schäfrar som tävlade på elitnivå... inte alls faktiskt...
Jag måste lära mig att göra saker noggrant bara.....
 
På kursen igår började vi att gå igenom linförighet.
Min hund som nu bytt namn på heltid till skällo ville mest som sagt skälla på dem andra och nosa runt... Jättekul. not.
 
Man fick verkligen se den osäkra sidan av henne....
 
Vi backade träningen till hur man ställer sig i rätt position vilket hon faktiskt är duktig på.... hon skall bara några mm närmare mig.
 
Jag tränade genom att gå några steg bakåt och sen framåt och tokberömma henne för den fina kontakten....
Det måste jag ändå säga gick jättebra!
 
till nästa tillfälle så är det TOKTRÄNING på Kontakt.... överallt skall ja träna.... på promenaden, hemma, stan, ÖVERALLT!!!
 
Jag förstår ju att detta också ligger i botten för all träning.... så nu ger jag järnet på detta och skall verkligen anstränga mig,,,,
 
Nu måste jag jobba lite först bara innan jag kan träna mer :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Så kul att ni har börjat kursen :)...Tycker själv att linföringen är svårast ...att behålla kontakten hela tiden..jag tappar Roy lite när vi gör helt om...och sen har vi platsliggande, han springer efter halva tiden till mig ..det ser nästa ut som han tänker -mamma jag döör, vill inte ligga still här borta med dom andra hundarna hahahhah..

2012-09-05 @ 12:29:59 | URL: http://encockersvardag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!