Onsdag

Mitt i veckan :) Upptäckte igår att vi går halvdag på fredag så denna veckan blir riktigt bra :)
I helgen har vi inget alls planerat och jag älskar det, innebär sovmorgon, träna lite med Olgis sen måste vi ta tag lite i vår trädgård också... men det e kul när det blir fint :)
 
I tisdags hade vi som sagt vår lilla träningstävling och jag måste säga att det den där lille skithunden som mest skällde första kurstillfället och var allmänt okoncentrerad har försändrats väldigt väldifgt mycket...
 
minns när jag skrev här att det VÄRSTA momentet kommer vara Tandvisningen.
Vad hände med det??? En 10 !? En helt okänd man går fram och kollar Olga i munnen och hon sitter helt still, helt tyst! WOW på den!
 
och det är ju alla mina DKn som försämrar poängen....
 
EX:
Kolla inte bakåt mot hunden på läggandet när hon gör det perfekt :(
Orka använda handen och göra liksom en "stoppsignal" innan jag lämnar henne på inkallandet??  :(
Ställandet, kolla inte bakåt IGEN när hon ställer sig perfekt... :(
 
 
Alltså är det visst Matte som behöver gå kurs, inte Olga ;)
 
Vi bestämde att fortsätta träffas på tisdagar hela gänget  vilket e skitkul!
 
Nu blir det snart Lunchprommis och sen tebax till jobbet :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag är jätte sugen på att tävla ..men eftersom platsen inte sitter, så får vi vänta...vill inte få någon rapporterins.... (vad det nu heter) ..han springer till mig efter halva tiden..och nu när dom har blivit hårdare på platsen...Jag tror att jag har provat allt..han ligger när vi tränar själva, men så fort det är en hund till så springer han till mig...och han är ju ingen hund som är rädd för andra hundar..så jag vet inte vad som har flugit i honom..men det är väl bara att träna vidare...

2012-11-01 @ 17:17:44 | URL: http://encockersvardag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!