Mot Stockholm

Strålande sol, hoppas Sthlm också levererar det!! Vi ska ha aktivitetsdag så d ska bli skoj.

Gissar på massa olika tävlingar...
Vi är ju ett gäng fullt av tävlingsmänniskor så det blir alltid ett himla liv vid sådana här tillfällen...
Gissar redan nu att min röst kommer vara sådär imorn :)

Igår va sista tillfället på vardagslydnadskursen igår som sagt. Ganska skönt faktiskt. Det är mycket att träna både lydnad och agility samtidigt.

Dels för att man har lite "läxor" att göra + att i agilityn tränar jag med Olga på båda mina sidor medans lydnaden gör henne väldigt vänsterstyrd.

Måste ändå säga att agilityn har gjort henne grymt mycket mer fokuserad och lyhörd i lydnaden och tvärtom!

Igår samlades vi i Stadsparken som är lite som slottsskogen (en park med lite djur i) där vi gick en promenad ihop.
10 hundar, lamor och höns mm va lite mycket för min lilla sötnos. Hon blir väldigt lätt stressad men träningen var bra, ska försöka åka upp dit lite mer...

Vi övade hundmöten mycket (skitbra) och mycket "stanna kvar" med massa olika störningar runt om!

Finns även en "hundpark" där flera sedan släppte sina hundar.
Olga fick dock stanna på utsidan då ja har så dålig erfarenhet av det där...

Väl hemma sprang grannhunden Astrid ut och dem två levde loppan.
Astrid och Olga är exakt lika gamla och har exakt samma leklust och lika snabba.
Sjukt söta ihop!

På tal om något helt annat undrar jag om någon har tips på bästa fästningskyddet!?



Kommentarer
Postat av: Tess

Kan förstå att det är jobbigt med två kurser samtidigt..Tycker det är mycket med en och hinna med allt annat som jobb och så :) ..vi får också massa läxor..nu på onsdag så är det träningstävling, jag är sjukt nervös :) ..

Jag vet inte om jag kommer använda något fästinghalsband, har lite dålig erfarenhet av det tyvärr.. Hoppas ni får en trevlig helg :)

// Tess och Roy

2012-05-04 @ 21:37:53 | URL: http://encockersvardag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!