Vår och sol

Gör en så lycklig! :)

Va på Hundkurs igår med någon som hette hundglädje.se i Slottsskogen.

Vi tränade hundmöten och kontakt vilket var jättebra för min Lille Olga.
Hon blir så nervös när det är mycket folk omkring som hon inte känner den där lille hunden.

Vi gjorde alla möjliga övningar såsom att använda hundarna som koner och gå slalom, bara gå förbi varann, gå runt varann. Hon hade en himla massa roliga störningssaker såsom en gosedjurskanin i ett grimskaft som hon lät sig försöka störa våra hundar med, hon hade tennisbollar och andra leksaker, jättebra träning.

Jag undrar när min lille filur skall lugna ner sig!? Snälla säg till mig där ute att er hund också va lite "vild" vid ett års ålder men att det sen lugna ner sig ;) Jag intalar mig det iallafall...

Blev tipsad om att träna mycket passitivitet. Får nog gå upp till stadsparken till fågeldammen och bara sätta mig där! Har en vardagslydnadskurs framför mig också som kommer göra mycket nytta... 

Tur att hon ör söt iallfall :)


Kommentarer
Postat av: Tess

Min Roy är är lite över året..och ibland host (ofta) är han en riktig liten vilde ;) ;) ...Fast hellre en hund med massa energi, än att ha som man ska försöka få upp när man tränar ..så det är bara att se det positivt ;) hehehe //Tess och Roy

2012-03-02 @ 16:52:32 | URL: http://encockersvardag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!