Klicker

Jag märker att det blivit mycket kommentarer om vilket inlärningssätt som är bäst... Vissa förespråkar Klicker medans andra tycker det räcker med ett "bra" eller "rätt". Jag kan säga redan nu att ja använder mig av båda metoderna. Tycker personligen att Klicker är lite jobbigt... Och enda anledningen varför jag tycker det är för att jag helt enkelt är för dålig på det. Alla som e nybörjare på Klicker borde öva på en människa först! :) kan tyckas töntigt men så nyttigt! Två moment jag har lärt in med Klicker är vår fotposition och kontaktfälten i agilityn. Dessa sitter som sten. Medans mina andra trick är bra inlärda men inte till tusen... Jag tror alla måste hitta sin grej helt enkelt. Och för er som fråga vad Klicker egentligen handlar om så menas det i korta drag att man klickar när hunden gör rätt beteende och sen belönar. Varför man klickar först är för att man då direkt fångar momentet när hunden gör rätt :) först måste man Dock "klicka in" hunden. Lättast är att googla så får man fram massa info :) har du iPhone finns även en app som e bra! Kör hårt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!