Vi lärde oss....

Jag trodde aldrig det skulle gå såhär fort... visst jag har övet jättemycket med Lilla Olga.

Från att vi stod mitt emot varann på vår lilla box hemma och att hon inte alls fattade vad hon skulle göra så följer hon nu min sida galant.

Vi har tom tagit bort boxen och jag började istället använda ett grytunderlägg som hon skulle ha framtassarna på och följa mig med resten av kroppen.

Igårkväll kunde jag tom ta bort den och hon följer mig nu perfekt i sidled och i vändningarna.
Asså det här Boxtipset gjorde allt!!

Även när hon skall sätta sig i fotposition har detta hjälpt. Hon fattar direkt när jag säger "flytta" att bakdelen skall in mer mot mig och hon sitter nu mer rakt! PERFEKT!

Jag har fortfarande inte börjat gå framåt faktiskt... Tänkte öva mer följavningar först så hon verkligen lär sig att hänga med mig vid min sida...

Har änsålänge heller inte lärt henne några "riktiga" kommandon men det kommer det med!

Nu längtar jag helt plötsligt till kursen på onsdag som jag hela tiden har våndats för innan :)

Vill du också ta del av Tipset med Boxen så hittade jag det själv på denna blogg!
http://aktivmedhund.wordpress.com/2011/08/30/positionstraning-med-hjalp-av-pall/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!