Positionsträning med Olgowich

Jag tränar och tränar... allt för att inte vara mobbad på min fotgående Kurs på Onsdag :)
Eftersom att hon inte riktigt fattar att hon skall sitta brevid mig och gärna lite bakom eller snett så tänkte jag ett steg längre...

Så nu tränar jag med en liten Box.
Hon skall ha frambenen på boxen och röra bakdelen.

Det är så svårt att frånbörjan få henne att förstå men hon börjar fatta att hon får godis varenda gång hon rör bakdelen så det går framåt! har ju 3 dagar på mig (värste goda tiden, haha not)

Mitt mål är såklart att hon skall sitta brevid mig och hela tiden följa med med hela sin kropp (inkls bakdel) när jag flyttar mig... Tänkte att om ja lär henne detta så kanske det kommer med också att hon inte sätter sig för långt bak eller snett...

Vi får väl se....
Skall försöka be Tim att filma när vi tränar....

Är iallfall kul att man märker att man har en träningsglad hund och hon är så söt då inte fattar och gör istället varenda trick jag lärt henne, High five, ligg, rullar, snurrar och bara väntar på beröm... hehe...

Vi kommer klara detta :)

Kommentarer
Postat av: Tess

Hej!

Kul att du hitta till Roys och min blogg och nu har vi hittat till eran :) ..Så kul att ni också tränar ..Vist är det kul med en hund som har energin och älskar att lära sig nya saker..

Ska bli kul att följa er //Tess

2012-02-13 @ 21:24:11 | URL: http://encockersvardag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!