appen paj :(

Blogg.se s app på min tele har inte funkat som jag brukar blogga med därmed har jag varit lite borta därifrån...
Som ni säkert förstår så gick det inte så bra på tävlingen, i annat fall hade jag kämpat mig in här för att skriva ;)
 
Olga ville inte... hon va jätteokoncentretrad...och jag ångrar redan nu att ja redan anmält mig till en ny tävling 26 dec. får se om ja ställer upp där.
 
Kan berätta från början....
 
Läggande - 0 poäng
 låg fint när jag gick därifrån, när jag gått 10 m och vänder mig om står hon upp. Tävlingsledaren stod brevid mig så jag frågade direkt om ja skulle gå tebax men hon bad mig vänta sålänge hon stod still.
Hon stod upp i två minuter iallfall, STILLA! men 0 poäng givetvis.
 
Väl min tur så börjades det med tandvisning - 10 poäng på det.
Det roligaste med det är väl att det är det momentet jag egetnligen aldrig trodde skulle gå och genomföra. ¨Så det var väldigt skönt.
 
Linförighet - 5,5
ja hon var nån annanstans och här ångra jag att ja inte bröt...
 
Läggandet - 0 poäng
hon ställde sig fint istället
 
Inkallning - 0 poäng och DISKAD !!!
Här tog Olga nämligen ett eget beslut om att istället för att sitta kvar så drog hon iväg i högsta tempo, 10 varv minst i ridhuset och gjorde allt utan att lyssna på mig.... när hon väl kom fram gjorde hon: ni känner säkert igen det, böjde ner framtassarna och liksom ville säga, lek med mig... det här är ju skitkul och springa omkring här...
 
en sådär nöjd matte lämnade sedan ridhuset och åkte hem ;)
 
trots detta så kunde ja inte sluta skratta åt henne för hon hade verkligen skoj där inne....
 
Dem senaste dagarna har hon vart lite knäpp, kan det vara kylan?
Hon e lik min gamla häst som så fort det blev kallt gjorde allt han aldrig gjorde annars, bockade runt med mig, rädd för allt och sådär....
 
Jajja, nu e det bara att ta nya tag. skall upp till klubben idag och bara för att ja känner mig säker där och allt så är jag helt säker på att det kommer gå toppen....
 
Det jag verkligen skall satsa på till nästa tävling är fotgående, jag skall träna det som attan.....
givetvis också dem andra momenten för det har jag ju märkt att om man slutar träna på nåt så är det ju det som går dåligt sen....
 
Vi hörs snart igen!
 
kram kram
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Men ni var ju jätte duktiga som startade :) ..

2012-12-10 @ 20:04:07 | URL: http://cockernroy.blogspot.se/
Postat av: Hundalmanacka

Nyhet - träningsdagbok för dig och din hund. Nytt år och nya möjligheter - vad vill du uppnå hundåret 2013? Almanackan ger dig verktyg att följa upp dina mål.

Samla allt om hunden på ett ställe. Alla vet vi att hundar behöver motion, men hur många aktiviter sin hund under vardagarna. Hunden behöver jobba med sin hjärna.

Beställ den redan idag - [email protected]

www.hundalmanacka.se

2012-12-12 @ 16:48:16 | URL: http://www.hundalmanacka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!