Västervik

Är i Västervik nu!
Gjort iordning vår båt inför sommaren. Skall inte skryta med att vi e klara dock. Imorn väntar lite vaxning och inläggning av dynor mm sen e den klar för att användas :)

Sjukt att det är typ världens finaste vårväder här men snö i Sthlm :)

I torsdags var jag på kurs. Bästa
Kurstillfället hittills.
Vardagslydnadskurs på june hundklubb.

Tror skillnaden på denna och dem andra kurserna var att jag gick en rätt lång prommis innan kursen började. Olga är ju som känt världens största energiknippe så jag tror det gjorde susen.
Hennes stressnivå var lägre än någonsin och hon skötte sig faktiskt perfekt!
Kul när man ser skillnad. Har vart himla noga att inte hälsa på någon hund för att hon inte ska bli "kompis" med någon utan verkligen träna varenda gång!!

Läxa till nästa gång är att öva in 2 st nya trick.
Ett av dem kommer bli att sitta fint, alltså sitta som ekorre typ, haha hajar ni? :)

Andra tricket ska jag försöka lära henne att genom Att säga "pang" så ska hon lägga sig på rygg!!
Hon är sjukt lättlärd och älskar att lära så jag tror det kommer gå fint.

Sitta fint haja hon på knappt 2 min.

Har skett så mycket förändringar på denna lilla hund dem senaste 2 månaderna.

Nu känns d mest som ja måste träna henne att tycka det är okej att okända hälsar på henne, annars e hon så fin :)
Ska börja gå mer prommisar inne i stan så hon vänjer Sig vid sånt med!

Nu ska ja sätta mig i solen lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!