Agilityträningen i onsdags

Ja, vad ska jag säga :)

Klubben ja gick på har jag aldrig vart på förut faktiskt... Låg flera mil om i skogen... Helt otroligt att folk ens hittar dit :)

Vi började med lite samling i deras klubbhus för presentation av oss själva o lite så.

Efter detta gick vi ner och skulle börja träna på hinder...

Vi ställde upp olika kombinationer, raka och rundade.
Raka tunnlar och runda tunnlar...

Hinder tillsammans med tunnlar...

Träningen gick ju faktiskt bra när vi kommer till hindrerna...
Vi använde oss av en target som vi la efter varje kombination med godis på för att få våra hundar att lättare förstå vad som gäller...

Sen att min hunds stressnivå är av högsta grad är en annan sak...
Att man skäller mot alla hundar och inte kan bindas upp och vänta stillsamt på sin tur är ju också en helt annan sak!!

Men det är i därför jag gör allt det här...
Utställningsträningen är jättebra och såklart min vardagslydnadskurs också mot just detta....

Olga är ju helt otroligt snabb så detta är verkligen något för henne, det märker man :)

Har nu i helgen tränat för fullt på olika kommandon som ska hjälpa mig i agilityn :)

Ikväll är det agilityträning i jönkan... Får se om ja hinner hem till det, hade vart skoj :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!