Klickerträning

Klickern och jag är inte riktigt bästa kompisar...
Antagligen därför att jag själv aldrig riktigt lärt mig hur den fungerar.
Jag har försökt i omgångar att anstränga mig men så glömmer jag den hemma och så vidare.
Idag fick jag dock lite insperation från en annan blogg (www.aktivmedhund.wordpress.se) och var bara tvungen att sätta igång med en gång.

(Olga kan inte ett enda trick)

På ca 1 halvtimme kunde hon vacker tass, rulla runt och  sätta upp tassarna på en liten pall...

på 30 min skulle jag vilja säga att hon kunde detta perfekt, och jag använde klickern hela tiden! :)

Snacka om snabba resultat, duktig Matte eller smart hund, det e frågan det :) :)


Trött Hund med för långt Huvudhår!!


Kommentarer
Postat av: Elon och Linus matte

Låter sm en väldigt duktig Olga, med en matte som antagligen är lugn och sansad, så det blir lätt för Olga att lära sig : )

Kul att du kikade in på Elon och Linus blogg : )

2011-12-19 @ 23:03:01 | URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!