Fredag

Äntligen fredag, så himla skönt!
Har nu bara idag då givetvis, sen 3 dagar kvar att jobba! Fattar ni, 3 dagar kvar sen skall ja inte jobba på typ 1,5 år :)
Kommer bli helt underbart!
 
Skickade ett sms till Anna-karin kvart över 7 imorse... Platsläggning? hehe, jag fick inte sällskap otippat nog ;)
Men jag fick lägga själv och det är också bra! Spöregn ute, hörde dock att det skulle regna även på söndag då tävlingen är så det var bara bra att hon får träna att ligga på blött underlag!
Idag la jag borta på fotbollsplan, försöker mig på olika ställen hela tiden för att det skall bli bäst träning.
 
Låg i 2 min, inga konstigheter.
 
La henne även igårkväll på granngatan, inga konstigheter...
 
På vägen hem en bit bort fick även Tim kommendera mig och allt gick superbra :) men det gör det ju jämt hemma och så fort jag kommer bort till Attila så börjar hon med konstiga ticks och olater som inte annars finns... dumma hund den där alltså!
 
Skall försöka åka bort dit idag tillsammans med Sven-Åke och tjuvträna lite :)
 
Träningstävlingen i måndags gick okej, Vi kom igenom hela programmet vilket nu är andra gången på en träningstävling :) Det är ju himla bra.... Två Nollor dock :(
Platsläggningen skulle hon tydligen rulla sig på och på inkallningen stannade hon aldrig kvar, nog första gången det hänt... men hoppas inte det återupprepas.
 
Istället så tänkte jag ta med mig att hon faktiskt följde mig hyfsat bra runt hela linförigheten. Ju mer noggrann jag är med att planera vägen, ju bättre hänger hon med mig. Hon följde även med mig i alla starter, vilket jag är jättenöjd över och då menar jag även till ställandet och läggandet!
 
Sista kurstillfället var det också :( Hoppas dock det kommer ny till hösten, tycker det är så kul och nyttigt att gå kurs! Blir min tredje tävlingskurs isåfall, haha...
Till hösten kommer jag nog satsa på LK2, fastän jag inte fått något jävla förstapris... Måste göra något nytt!
 
Till hösten (augusti) är det också exakt ett årsedan jag började träna lydnad över huvudtaget... Tänk vad min lilla vovve lärt sig mycket under ett år! Har tom NÄSTAN blivit hund av henne... men bara nästan! :)
 
På söndag är mitt Mål i alla fall att komma igenom hela programmet...

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag tror på dig Johanna, klart att ni klarar det på söndag:).
Ni har kommit jättelångt och det är bra att sikta framåt.
Lycka till1
Kram

2013-06-14 @ 14:09:45 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!