Utställning och MH

Hallå hallå!
Nu har jag vart dålig på att skriva igen....
Förra helgen var jag på Utställning hos Höglandets Bk i Nässjö. Allting var jättebra ordnat och det roligaste var väl att det va många cockrar med, hela 10 så på en inoff. :)
Vi hamnade på andra plats i öppen klass.
Till nästa gång skall ja se till att ståträna någon gång innan utställningen åtminstonde... ;) nedrans hunden skulle behöva lära sig trava på kommando också. Just nu är det ALL IN på passgång... lite tradigt! Tog hem min cykel från Götet idag, tyvärr var det punka på ett däck givetvis men så fort det e fixat så tänkte ja "travträna" så mycket ja kan... tänker att om hon får mer travmuskler så måste det väl ändå var den gångarten hon väljer mest... eller vad tror ni?

I lgår var det även dags för MH, vilket var himla intressant. Olga skötte sig bra måste jag säga och jag är rätt nöjd. Något som var väldigt missvisande dock tycker jag var leken och jakten som är mycket stor hos Olga... men på testet var så lite intresserad det bara går att vara... tom på jakten, inte klokt! Olga som är typ jakthund ;) men resten av momenten är jag riktigt nöjd med! Spökerna var inte roliga alls enligt Olga, vart högt skall och hon morra och varna på riktigt, hehe. Skottet är ja så glad att hon inte alls reagera på, har aldrig tränat det och vart riktigt positivt överraskad! :)
Imorn är det lydnadsträning på klubben och tisdag äntligen Tävlingskurs!
Nu jäklar skall vi köra igång på riktigt!!!

Kommentarer
Postat av: Tess

Så kul Grattis till utställning och MH..Roy missa också på jakten..han som skulle dra direkt om han hade chansen hemma...hehehe

2013-04-23 @ 16:00:22 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!