2012- utvecklingens år

Började tänka tillbaka lite på vad egentligen som skett 2012 och detta år har faktiskt vart så himla bra!!

Visst vi har massa att jobba på men vilken skillnad det är...

Började året med en fotgående kurs. Hade panik på kursen men vilken fantastiskt bra position hon har idag.

Började en vardagslydnadskurs på june hundklubb. Mest för att göra någonting. Kan inte säga att vi lärde oss något nytt men vi blev stabilare och mer självsäkra vilket också det är väldigt nyttigt!
Eva vår kursledare sådde ett litet frö hos mig om att hon tyckte ja skulle börja träna lydnad...

Varannan vecka gick jag även på agility för nybörjare, kursen var jättekul.
Förutom grunderna i agility så bygger man upp en mycket bra känsla mellan hunden och sig själv här. Man måste lita och visa hunden rätt vilket är jättebra. Insåg att det här måste man träna mycket för art bli bra i :)

I maj/juni började jag kolla på youtube och googla lydnadsklass 1.
Jag började själv lära in momenten så smått. Med 100 olika DKs och andra konstiga saker dock :)
Men själva momenten lyckades jag ändå lära henne...

Hittade en tävlingskurs på Attila som började i september och kom med :)
Insåg ganska fort att det var tur jag började där, jag hade ju fördel som hade tränat lite moment men oj vad mycket jag hade kvar att träna på :)

Första och andra tillfället skällde hon mest :(
Tandvisning, haha glöm det

Till vid sista tillfället få superpoäng på vår träningstävling (jävla platsliggning bara som gjorde att ja kom trea istället för att vinna)
Och dessutom kommer ja inte glömma när vi alla står i en ring och man ska ta av kopplet och hunden ska gå Fot mellan alla.... Olga gör d utan ett enda skall, perfekt!

Ställde upp på tävling och det jag tänker ta med mig från den är min 10 på tandvisning. En okänd man kommer fram och Olga sitter still, helt tyst! Det är stort! :)

Med andra ord har jag fått en osäker liten vovve till en mycket mer självsäker sådan... Hon har lärt sig alla moment och nu är det mest uthållighet som. Behöver tränas på!

Hon är lydig på ett helt annat sätt och det gör det mycket enklare i vardagen också givetvis!

Mitt mål för 2013 är att få ett Förstapris i LK1, ja ska bara ha det! :)


Kommentarer
Postat av: Tess

Ni har haft ett härligt tränings år :) :) ..och tänk så lång ni har kommit, på så kort tid..heja er !!
Ha det så gott

2012-12-20 @ 17:05:09 | URL: http://cockernroy.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!