Lydnad

Innan hag fick Olga så drömde jag om att ha en jättelydig hund. Jag såg framför mig hur mycket jag tränade i hunden min skulle göra allt jag bad om!!

Okej, verkligenheten blev inte riktigt såhär :)
Olga e faktiskt rätt lydig när vi e ensamma och det inte finns några störningar ivägen.

Dem största störningarna e andra hundar eller ett viltspår!

Nu e d dags att börja träna på detta så d blir bättring.

Steg 1 är andra hundar...
Ni får hänga med här hur det går... :)

Har någon tips så kom gärna med dem för just nu e ja rätt trött på min skällande hund så fort d kommer någon annan!

Nu kör vi igång!
Första träningen på hundklubben blir på onsdag men träningen börjar redan idag!!


Kommentarer
Postat av: becca

Heter din cocker också Olga :)

Det är bara att fortsätta träna, träna och träna så går det nog galant med störningar inom sinom tid med.



Ang snöklumparna så tycker jag overall lätt är det som fungerar bäst + att det håller hunden varm så det har ju dubbel funktion. Annars finns det olika feta sprayer och krämer man kan smörja ben och tassar med innan man går ut. Jag tycker dock de flesta fungerar rätt dåligt + att jag inte vill kleta in hela pälsen i ngn fet smörja som sedan hamnar i soffan osv ;) Har också sätt att det finns damasker som bara täcker benen och har hört att de ska fungera rätt bra falktiskt! ;)

2011-12-19 @ 12:32:32 | URL: http://www.aktivmedhund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!