Sovmorgon

E för himla skönt, eller hur?!
Eller nu e kl 8.20 men d e skönt ändå och slippa gå upp. Verkar även Olga tycks idag som inte försökt väcka mig ännu :)

Ridningen igår känns i min kropp idag.. Hjälper en tjej m hennes islänning på helgerna ibland när hon e borta.
Jobbade väldigt mycket i volter för han e lite stel i bogarna... Men när d släppt bytte jag till töltträning och vilken
skillnad d e på en mjuk och lösgjord tölt än stel och vidrig sådan...
Katli som han heter har verkligen potential och skulle lätt få över medel poäng på tävling.

Tyvärr har Jag inte samma tid att träna häst nu som ja hade när ja hade min egna fina grå lilla islänning...

Igår köpte ja även mina sista tillbehör till min trimsamling. Saknas väl något men nu har jag d viktigaste.
Började igår med att plocka huvudet och ryggen och jag blev nöjd :)
Ska fortsätta idag.. Tänkte lära mig att fixa själv!
Måste nog dock träffa något cockerproffs snart så kan den personen se om ja gjort rätt eller inte... :)

Planen idag är att plocka bogarna och fixa framdelen och benen.

Ska försöka ta lite kort så kanske ni som har Cocker kan hjälpa mig härigenom och se så ja inte gör fel bara...
20 dagar kvar till utställning så helt galet får inte min trimning gå :)

Men har en fråga redan nu: hur kort ska huvudhåret vara?
Har glömt av hur hon sett ut när hon kommer från trimmaren :)


Kommentarer
Postat av: Tess

Kul att du ska ställa igen..vart blir det den här gången? Vad duktig du är som har börjat fixa henne själv..Jag ska på trimkurs i november :) ..Du får sätta ut en bild på henne sen på Fb sidan...Olga har så fina färger :)

2012-09-30 @ 15:59:58 | URL: http://encockersvardag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!