Nu börjar vi träna på riktigt...

Ja, det gör vi :)
Och shit vad det är svårt att komma ihåg allt och framförallt utföra allt. Jag måste ju minst lära mig dubbelt så mycket som Olga :)

Vi har nu börjat med Framåtbyten, bakombyten, blindbyten och allt vad det heter...

Byggde upp någon ENKLARE bana som inte alls var så enkel... :)

Lärde mig framförallt tre saker:


En bra Grundlydnad på din hund är ett måste...

Att man måste öva hinder från BÅDE Höger och vänster sida, annars går det inte...

Att man alltid skall gå banan innan för att kunna planera vägen väl...




Här har vi den "enkla" banan som vi fick ta hur vi ville, vi kunde köra runt bara eller som i en åtta...
Ni som kan sånt här tycker säkert det e skitenkelt och efter att jag har tränat i två veckor som jag lovat mig själv kommer jag också tycka det :)

Tränade mycket Kontaktfält igår också och Olga har börjat haja grejen, min plan är att lära henne stanna i slutet och sen säga "FRAM" och då skall hon springa fram mot nästa hinder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!