Tankar....

Jag har länge tänkt på hur mycket hundens ägare påverkar hundens psyke.
Jag har abslout inte läst på detta någonting så det ja skriver är bara funderingar och tankar...
 
Men jag undar hur det kommer sig om man tar cockern som ett ex att vissa är väldigt pigga och glada
(Olga) och andra tjocka lata limpor om ni förstår mig rätt..
 
Mycket handlar väl om arv från föräldrarna men resten då....
Jag anses som en ganska lugn tjej, varför är inte Olga lugn då ?
 
Kan det bero på hur mycket "luft" hunden får (då menar jag lydnadsmässigt, hur mycket ägaren bestämmer över hunden) men vad är då sunt för att hunden inte skall vara för mycket styrd...
Hur mycket skall man låta hund vara hund?
 
Allt detta har väl ett samband, önskar bara man kunde vara expert så hade allt gått så himla mycket enklare :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!