Bra Spontanträning i helgen

Yes, det har det varit!
jag har ju inte glömt av mitt lydnadsmål trots att det är mycket agility nu :)

Under helgen har jag tränat mycket hemma, så kul att  göra det när man ser framsteg.

Läggande under gång:
Är verkligen inte perfekt dock det vi kan bäst :)
Hon tar några steg extra innan hon lägger sig ner, det övar vi på nu!

Inkallningen:
Gör hon perfekt

Ställande under gång:
Har änsålänge övat in ordet "stå" och då vet hon att hon att hon skall stanna och inte sätta sig ner. Övar fortfarande det men har börjat säga "stå" och forsatt gå något steg bara.

Platsliggning:
Aldrig övat i grupp, bara ensam men då går det bra

Linförighet:
Tränar som satan, hon hänger med mig perfekt i 5 steg sen tappar jag henne :( måste träna mycket MER !!!

Apportering:
Inte övat (dock tror jag att detta inte är så svårinlärt då hon älskar att bära på saker)

Hopp över hinder:
Inte övat men har nog gjort det utan att veta om det i agilityn

Tandvisning:
Inte övat men detta kommer bli mitt största problem, då Olga e skygg och gärna skäller på människor utanför familjen.
Har ni tips så tveka inte på att hojta till ;)


Planen är att gå en tävlingslydnads kurs till hösten, tror det kan hjälpa henne mycket i livet som "skogshund" också :)


Kommentarer
Postat av: Tess

Börja med apporten ;) Roy älskar att bära saker, bär på allt..sen kom vi till apporten och han titta mera på mig som jag var dum ;)..så det är bara ett tips (det tog väldigt lång tid att få in på Roy, hoppas det går lättare för er, håller tummarna :) )..



Tandvisning;Roy har inga problem att andra tar i honom, men att sitta still och låta andra öppna hans mun, det är inte lika kul..så jag försöker be alla som inte träffar Roy så ofta..att ta en godis i handen (han är ett godismonster) och sen får han sätta sig vid min sida och personen sätter sig bredvid och lockar lite med en godis och kollar då tänderna lite försiktigt :)

2012-06-04 @ 18:09:13 | URL: http://encockersvardag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!