Bra måndag

Nu är det bara 1 dag kvar att jobba... Får sätta lite fart imorn så jag hinner bli klart med allt :)
Men det ordnar sig... Lång skön semester väntar, himla gött :)
Efter jobbet idag så drog jag upp till Huskvarna Hundklubb och tränade vidare på agiltyn.
Tränade inte jättmycket hinder idag utan mer svängar och hur hon skall följa min hand. Runt hinderstöd mm.
Övade mycket framkommando så hon skall hoppa framåt utan att jag följer med!
Även om ja inte skriver om det så tränar jag en hel del lydnad samtidigt och det innebär att hon följer mig väldigt duktigt (som inte är lika duktigt i agilityn där jag vill att hon skall vara med självständig)
Det blev lite kontaktfältsövande på en varaiant av balansen...
Perfekt för en nybörjare som mig :)


Vi sprang genom tunnlar och det är ju dööökul tycker Olga :)



Efter träningen åkte vi faktiskt in till stan (inte alls för att jag ville kolla in en klänning, hehe) Utan ja skyller på att Olga verkligen behöver sociltränas... Hon har blivit en "bonnahund" som inte träffar speciellt mycket folk eller abslout inte är van vid folksamlingar... Så en tur på Östra Storgatan blev det... Gick upp och ner 3 ggr och det blev otroligt stor skillnad på henne från första vändan.... Det blir det mycket mer av dessa två veckor hemma innan vi drar till götet....
här stannar jag lite och sätter mig på en bänk för att öva lite passitivitet...

Jag hade lätt kunnat gå hela dagarna och göra sånt här med Olga.... tur at semestern börjar nu :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!